Projekt CREA bol zameraný na rozvoj kľúčových kompetencií študentov a učiteľov. V 1. roku pracovali študenti na témach „Energia“ a „Kultúrne dedičstvo môjho regiónu“; v 2. roku na téme Technológie. Navštívili zaujímavé kultúrne lokality, technické pamiatky alebo budovy v regióne, zozbierali informácie o ich histórii a súčasnom fungovaní. Využívali pri tom vedomosti z rôznych predmetov, najmä z histórie, cudzích jazykov, matematiky, fyziky, chémie. Výstupmi projektu boli prezentácie, videá a študijné texty v angličtine.
Partnerské školy v projekte:
- Arwed Rossbach Schule, Berufliches Schulzentrum der Stadt Leipzig, Germany
- Bornemissza Gergely Szakközép-, Szakiskola és Kollégium, Eger, Hungary
- Istituto Comprensivo „C.Casteller“, Paese, Italy
- Agrupamento de escolas Ibn Mucana – Escola Secundária Ibn Mucana, Alcabideche, Portugal
- Šolski center Postojna, Slovenia
- Ataköy Cumhuriyet Anadolu Lisesi, Istanbul, Turkey.
Metódy kooperácie sa overovali počas projektových stretnutí prostredníctvom kooperatívnych workshopov. Každý workshop rozvíjal vybranú kľúčovú kompetenciu. Študenti tvorili prezentácie a kreatívne úlohy pre svojich rovesníkov.
Projektové partnerstvo rozvíjalo aj kľúčové kompetencie učiteľov, transfer inovatívnych metód, ďalšie vzdelávanie učiteľov. Témy pre učiteľov sa týkali európskych trendov v ďalšom vzdelávaní učiteľov ako aj metód a foriem ďalšieho vzdelávania.
Projekt považoval za najdôležitejšie faktory skvalitňovania vzdelávania „ podporu podnikavosti študentov, rozvoj ich kľúčových kompetencií ako aj celoživotné vzdelávanie pedagogických pracovníkov“.